Obsługa wyciągarki - jak obsługiwać wyciągarki ?

Jazda terenowa jest prawdziwą, męską przygodą. W najcięższych bezdrożach nieocenioną pomoc przynosi nam wyciągarka.
Należy jednak pamiętać o podstawowych zasadach, które pozwolą nam na bezpieczne i efektywne korzystanie z tego urządzenia.

Zalecenia

Przed użyciem wyciągarki pod obciążeniem wskazane jest wykonanie testu jej działania poprzez kilkukrotne rozwinięcie i zwinięcie liny. Istotne jest poznanie jak zachowuje się prawidłowo działająca wyciągarka - zarówno pod względem wizualnym, jak i akustycznym.

Obsługa

Jeżeli za pomocą wyciągarki wyciągamy inny pojazd lub ładunek, zaciągnij w samochodzie ręczny hamulec i podłóż kliny pod koła. Wyciągnij odpowiednią ilość liny i zakotwicz ją w przygotowanym do tego miejscu.

Dźwignia przekładni znajdująca się na obudowie przekładni działa następująco:
  1. Aby rozłączyć przekładnię przełączamy dźwignię przekładni na pozycję „OUT” lub „LUZ”, umożliwi to swobodne odwijanie liny.
    W TYM POŁOŻENIU NIE WOLNO URUCHOMIĆ SILNIKA!
  2. Aby rozpocząć wciąganie, przed uruchomieniem silnika, przełącz dźwignię na pozycję „IN” lub „PRACA”. Wyciągarka jest gotowa do pracy.
    NIE WOLNO URUCHOMIĆ SILNIKA PRZED ZAZĘBIENIEM SIĘ PRZEKŁADNI. POCIĄGNIJ ZA LINĘ W CELU ZABEZPIECZENIA PRZEKŁADNI.

Przed rozpoczęciem sprawdź jeszcze raz wszystkie połączenia, linę i kable.

Podepnij pilot sterujący do wyciągarki. Dla bezpieczeństwa zaleca się zajęcie miejsca kierowcy podczas wciągania.

Podczas samodzielnego wciągania się pojazdu z wyciągarką uruchom silnik samochodu, zwolnij ręczny hamulec, przełącz biegi na luz lub neutral, nie „pomagaj” wyciągarce napędem samochodu.

Steruj wyciągarką za pomocą przycisków „IN” oraz „OUT” na sterowniku. Sprawdzaj regularnie poprawność nawijania się liny na bęben.

Jeżeli zatrzymujemy wyciągarkę pod obciążeniem, pod koła samochodu lub ładunek należy podłożyć kliny. Wkładając kliny nie stój za pojazdem/ładunkiem.